The islands

Het was zo vreemd om V na vier maanden weer te zien en tegelijkertijd absoluut normaal. Na de updates die ik kreeg over Nederland en Oostenrijk en updates over India en Thailand besloten we er 1 of meer op te drinken. Zo hoort een reis toch ook ingewijd te worden dachten wij. Na bandjes, gesprekken met reizigers en genoeg alcohol doken we het bed in met een plan voor de volgende morgen. Bangkok is rond deze tijd van het jaar geen plek om zweetloos door het leven te gaan, het besluit kwam dus om naar de zuidelijke eilanden te gaan. Wellicht kan de zee ons van verkoeling voorzien en de wind ons in ieder geval het idee doen geven dat het fris weer is. Tegen de tijd dat de eilanden ons te kennen gaven dat dit idee wellicht ietwat hoogmoedig was maakte het ons al geen donder meer uit. Het was te mooi om te denken aan de zweetdruppels of de hitte. Het eerste aangezicht was Ko Phi Phi. Met opengeslagen monden belandden we op het strand met onze backpacks. Witte stranden, helder water, magic baby. Naast dit eiland lag Maya Bay. Zoals ze in de film " The Beach" ons vertellen, reizen geeft je af en toe het gevoel dat je in een film terecht komt en dat was in deze zin zelfs letterlijk en figuurlijk. Maya Bay is de plek waar de film is opgenomen. Lange tijd had ik al besloten dat ik mijn voeten in dit zand ging zetten, some day. Stunning it was. Snorkelen, zwemmen, kajak, klauteren, buckets, muziek. Na deze magische verschijning gingen we weer terug aan land, Krabi. 2 dagen in een bungalow naast de rotsen en bergen, het was tijd voor rust met boeken en muziek. De westkant ging plaatsmaken voor de oostkant, op naar Ko Samui. Daar kwam nog een heerlijke scam boven water dompelen. Hoort erbij. Net zoals mijn gejatte honderd euro en mijn in-de-bank-automaat-laten-zitten-creditcard. Ik was me precies in die periode aan het verbazen over het wonder wat zich in deze tijd heeft voorgedaan; Ik ben nog niets kwijtgeraakt. Ik kan jullie het meest shockerende hier en nu vertellen; Mijn telefoon kijkt me nu aan. Talisman? Geen idee, maar ik klop het toch nog even af. Veer en ik hebben een lichte verslaving opgedaan voor de scooter. Door de eilanden cruisen op zoek naar tempels, watervallen, de zonsondergang, baaien. Je kent het wel. Ko Samui - Koh Pangan. Tijdtechnisch en visumtechnisch hebben we het moeten doen met een Black moon party. De andere nachten hebben we op de noordelijke stranden gezeten met kampvuur en medereizigers. Een van de stranden op Koh Pangan had mijn hart gestolen. Een lieve oudere vrouw op het strand bood een baantje aan op dit strand. Duiklessen verkopen met een parasol als kantoor, een strand als vloer en de zee als toilet. Een huisje in de jungle en een eigen scooter. Ik hou contact met haar maar er gaan nieuwe ervaringen overheen, nieuwe ideeen en tijd. Je krijgt per dag zoveel inspiratie...  I am guessing time will tell.
Na 17 dagen eilanden, was het tijd (volgens de Thaise overheid) voor mij om uit Thailand te gaan. 31 dagen alweer. Good times, happy days zoals onze vriend uit Koh Pangan zou zeggen. Veel gelachen, veel gezien, veel gepraat, mensen ontmoet, gelachen. Moeilijk om hier gedetailleerd over te zijn, sommige dingen lijken ook alweer zo lang geleden. But believe me, it was amazing. Twee dagen bus, trein en een twaalf-urige-pauze in Bangkok. Een dakloze man heeft in deze pauze een tijd tegen ons aangepraat in een onverstaanbare taal, toch leek het alsof we goede gesprekken aan het voeren waren. In de trein was de laatste coupe een bar, Thaise mannen, reizigers en bier tezamen verzorgde ons wederom van het idee alsof we in een film terecht waren gekomen. Een whiskey liefhebber danste de trein door en de muziek stond oorverdovend hard. De eerste douche na deze reizende dagen in Laos was magisch. Met een visum voor Laos op zak gaan we na een nachtje Vientaine zometeen naar Vang Vieng. Ik heb net even een miljoentje KIP gepind (1 Euro=10.000 KIP). Moet er aan wennen. So up next, Laos story.

Mis jullie nog steeds en meer,